Odnowione wnętrze, rampa dla niepełnosprawnych, nowe siedzenia i zmodernizowane oświetlenie, nowe stanowisko motorniczego – jeszcze w tym tygodniu na gdańskie tory wyjedzie zmodernizowany skład 114Na o numerze bocznym 1502. Pojazd, podobnie, jak wyremontowane NGd99 będzie miał też na pokładzie defibrylator.

 

 

 

IMG_8473

Fot. GAiT

 

IMG_8490

Fot. GAiT

 

 

 

W odróżnieniu od zmodernizowanego już tramwaju 114Na o numerze bocznym 1501, w tym drugim zostało zachowane jak najwięcej elementów oryginalnych.

 

 

 

Jest to najstarszy w Polsce tramwaj niskopodłogowy produkowany seryjnie. Zakładamy, że za jakiś czas będzie to tramwaj historyczny, dlatego chcemy zachować jak najwięcej z jego oryginalnego wyglądu. Ta przeróbka dotyczyła przede wszystkim wnętrza, elektroniki i poprawy komfortu pasażerów. Chcemy by spełniał standardy, jakie w Gdańsku mają tego typu pojazdy, ale z drugiej strony chcemy, by zachował w jak największym stopniu wygląd oryginalny. Wszystkie elementy zdemontowane z tego wozu zostaną schowane i będą przechowywane następne, mniej więcej, 20-30 lat, tak aby kiedyś odtworzyć jego pierwotny wygląd – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

 

 

 

IMG_8478

Fot. GAiT

 

 

 

IMG_8480

Fot. GAiT

Skip to content