Aktualności

04 października 2018

Bilet na bieżąco – aplikacje, które ułatwiają zakup biletu komunikacji miejskiej

Od 3 października w Gdańsku jest realizowany pilotażowy program Open Payment System, czyli biletomatów w pojazdach. Na razie w trybie testowym, ale mamy nadzieję, że już niedługo biletomaty będą w każdym tramwaju i autobusie w Gdańsku.

 

 

Już teraz jednak, każdy pasażer ma możliwość zakupu i skasowania biletu na własnym smartfonie. Przypominamy aktualną listę aplikacji, za pomocą których można to zrobić szybko i wygodnie.

 

 

 

Mobilet – aplikacja, która może się pochwalić najdłuższym “stażem” w Trójmieście. Uważa się jednak za najmniej intuicyjną ze względu na proces kasowania i “zaszyfrowane” nazwy biletów.

 

 

 

 

 

SkyCash – aplikacja, dająca możliwość zakupu biletów MZKZG, SKM, a nawet PolRegio oraz Intercity.

 

Po dokonaniu rejestracji, należy zasilić konto, z którego będą pobierane opłaty za bilety. Operator daje do wyboru pięć opcji zasilenia konta: karta płatnicza, zarejestrowana w aplikacji, przelew bankowy, Przelew24, sieć sklepów Żabka/Freshmarket albo kod promocyjny.

SkyCash umożliwia także rejestrację karty płatniczej, na podstawie której będą realizowane płatności. Raz dodana karta pozwala wygodnie opłacać transakcje bez konieczności regularnego doładowywania konta.

 

 

 

W aplikacji GoPay można jednorazowo zakupić dowolną liczbę i rodzaje biletów. Bilet na dany przejazd należy skasować wchodząc w zakładkę „Moje bilety”. Pozostałe bilety można wykorzystać później. Aby skasować bilet jednoprzejazdowy należy uruchomić aplikację GoPay i wybrać “Moje bilety”, z listy wybrać bilet do skasowania, wpisać numer linii i zatwierdzić skasowany bilet

 

 

Płatność w GoPay odbywa się bez opłat dodatkowych: z wykorzystaniem Masterpass, albo należy zarejestrować w portfelu elektronicznym kartę płatniczą, na podstawie której będą realizowane płatności.

 

 

 

W aplikacji jakdojade.pl bilety są dodatkiem do rozbudowanego planera podróży, który potrafi wyznaczyć trasę przejazdu z uwzględnieniem przesiadek oraz różnych środków transportu. Niestety są to dane statyczne, nie uwzględniające rzeczywistej sytuacji na drogach, dlatego zabrakło owej aplikacji w pierwszej części materiału.

 

Użytkownik może korzystać z dwóch sposobów płatności za bilety: za pomocą karty płatniczej lub usługi BLIK. W obu przypadkach nie jest pobierana żadna dodatkowa prowizja. Rejestracja karty nie odbywa się w aplikacji jakdojade, lecz na wbudowanym formularzu elektronicznym agenta rozliczeniowego. Płatność następuje w momencie skasowania biletu.