Gdański ZKM ogłosił przetarg na remont tramwajów niskopodłogowych. Modernizację przejdą cztery wagony NGd99 (numery boczne 1001-1004) oraz jeden tramwaj 114Na (numer boczny 1502). W odróżnieniu od zmodernizowanego już tramwaju 114Na (numer boczny 1501), w tym drugim zostanie zachowane jak najwięcej elementów oryginalnych.

 

 

UrbFoto_371Fot. UrbFoto.pl

 

 

Jest to najstarszy w Polsce tramwaj niskopodłogowy produkowany seryjnie. Zakładamy, że za jakiś czas będzie to tramwaj historyczny, dlatego chcemy zachować jak najwięcej z jego oryginalnego wyglądu. Ta przeróbka będzie dotyczyła przede wszystkim wnętrza, elektroniki i poprawy komfortu pasażerów. Chcemy by spełniał standardy, jakie w Gdańsku mają tego typu pojazdy, ale z drugiej strony chcemy, by zachował w jak największym stopniu wygląd oryginalny. Wszystkie elementy zdemontowane z tego wozu zostaną schowane i będą przechowywane następne, mniej więcej, 20-30 lat, tak aby kiedyś odtworzyć jego pierwotny wygląd – zapowiada Maciej Lisicki, wiceprezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

 

 

W tym roku zostaną także zmodernizowane niektóre dwukierunkowe tramwaje N8C. W części z nich będzie zamontowana klimatyzacja w drugiej kabinie motorniczego (pierwotna modernizacja zakładała klimatyzację tylko w jednej kabinie motorniczego).

 

 

Obecnie Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku dysponuje 127 zestawami tramwajowymi.

 

Realizujemy szeroki program wymiany taboru tramwajowego. W 2007 roku podpisaliśmy umowę na zakup 46 składów N8C z Dortmundu, które sukcesywnie były modernizowane na tramwaje z częścią niskopodłogową. We wrześniu 2009 roku podpisaliśmy umowę na zakup 35 nowych niskopodłogowych tramwajów typu 120Na z firmą PESA Bydgoszcz SA. W 2013 roku podpisaliśmy umowę na zakup 5 nowych dwukierunkowych tramwajów PESA Jazz Duo. W 2014 roku kupiliśmy 16 tramwajów N8C z Kassel – przypomina Maciej Lisicki.

 

Skip to content