Ponad miesiąc, od 24 stycznia do 29 lutego, zbieraliśmy opinie pasażerów na temat zachowania kierowców i motorniczych w Gdańsku.  Anonimową ankietę zamieszczoną na stronie Zakładu Komunikacji Miejskiej wypełniło prawie 1600 osób. Poprosiliśmy o odpowiedzi na pytania dotyczące kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach.
Jak wynika z ankiety – prawie połowa pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. 13% wystawia im piątkę, 34% czwórkę, a 31% trójkę. Źle i bardzo źle kulturę osobistą prowadzących pojazdy ocenia 22% ankietowanych. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych to trójka (3,3).Pasażerowie ocenili kierowców i motorniczych ZKM

 

 

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów ocenia 39% ankietowanych. 1/3 ankietowanych przyznała prowadzącym pojazdy trójkę. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wyniosła 3,13.

 

 

Pasażerowie ocenili kierowców i motorniczych ZKM

 

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 40% ankietowanych. 30% ankietowanych określiło ją jako dostateczną, wystawiając kierowcom i motorniczym trójkę. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,13.

Pasażerowie ocenili kierowców i motorniczych ZKM

 

Anonimowa ankieta dotycząca kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach została zamieszczona na naszej stronie po raz pierwszy. Jest to projekt cykliczny, który zamierzamy powtórzyć w drugiej połowie tego roku.

 

Mamy nadzieję, że analiza ocen Pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy.  Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje. Naszym celem jest oczywiście wynik bardzo dobry, dlatego nie spoczniemy na laurach – mówi Jerzy Zgliczyński Prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

 

 

Skip to content