
1 Zmiana nazwy na Gdańskie Autobusy i Tramwaje sp. z o.o.
2 przekształcenie ZKM w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością pod nazwą Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o.
3 zakup 6 autobusów marki Solaris URBINO 18, które wprowadzono do eksploatacji w roku 2004
4 rozpoczęcie eksploatacji autobusów niskopodłogowych marki MAN: 20 standardowych typu NL 263 oraz 3-ch przegubowych typu NG 313
5 wprowadzenie do eksploatacji 4 autobusów marki Solaris URBINO 12
6 rozpoczęcie eksploatacji 100%-niskopodłogowych tramwajów typu NGd99
7 wprowadzenie do eksploatacji autobusów marki Neoplan: 11 pojazdów typu 4020/3 i 23 typu 4016
8 dostawa 2 pierwszych tramwajów 11%- niskopodłogowych typu 114Na
9 wprowadzenie do eksploatacji autobusów marki Mercedes 0405N
10 przekształcenie PKM w zakład budżetowy pod nazwą Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku
11 podział WPK: w Gdańsku utworzone zostaje Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej
12 zakończenie eksploatacji wagonów typu "102N" i unifikacja taboru tramwajowego. Od tego momentu na trasę wyjeżdżają wyłącznie tramwaje typu "105N"
13 dostawa tramwajów szybkobieżnych typu 105N
14 nastąpiło przekształcenie WPK G-G w Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Gdańsku (do 1975 obejmuje swoją administracją również tramwaje w Elblągu)
15 rozpoczęcie eksploatacji wagonów typu "102N" i "102Na" (łącznie Gdańsk otrzymał 55 sztuk)
16 powstanie nowego przedsiębiorstwa "Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Gdańsk - Gdynia" (WPK G-G). Dostawa pierwszych wagonów typu "N" (17 sztuk) i "ND" (20 sztuk)
17 połączenie dotychczas samodzielnych przewoźników miejskich w Gdańsku, Gdyni i Sopocie w jedno przedsiębiorstwo "Międzykomunalne Zakłady Komunikacyjne Gdańsk - Gdynia" (MZK G-G)
18 powstanie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, odbudowa infrastruktury oraz ponowne uruchomienie tramwajów
19 powstała spółka akcyjna "Verkehrsbetriebe Danzig - Gothenhafen AG" w skład której wchodzi "DES AG"
20 uruchomienie nowej zajezdni we Wrzeszczu (przy ul. Wita Stwosza)
21 włączenie firmy "Danziger Verkehrsgesellschaft" pod zarząd "DES AG"
22 firma "Danziger Verkehrsgesellschaft" uruchomiła pierwszą linię autobusową z Gdańska do Sopotu
23 obie działające firmy tworzą spółkę akcyjną "Danziger Elektrische Strassenbahn AG" z siedzibą we Wrzeszczu
24 powstała równoległa firma w Nowym Porcie: "Danziger Elektrische Strassenbahn" (Gdańskie Tramwaje Elektryczne)
25 "AEG" przekazała tramwaje pod administrację firmy "Allgemeine Strassen- und Eisenbahngesellschaft" z oddziałem w Gdańsku
26 przebudowano tory, dokonano montażu sieci trakcyjnej oraz budowy elektrowni. Do końca 1896 zelektryfikowano wszystkie linie tramwaju konnego
27 podjęto decyzję o elektryfikacji gdańskich tramwajów. Firma "AEG" z Berlina wykupiła firmę "Danziger Strasseneisenbahn"
28 powstanie firmy "Danziger Strasseneisenbahn"
29 przejęcie majątku firmy berlińskiej przez firmę "Otto Braunschweig" i "Oskar Kupferschmidt" z Gdańska - dalszy rozwój połączeń
30 uruchomienie pierwszej linii tramwaju konnego
31 firma przewozowa "Thiel, Goldwied und Hadlich" wprowadziła jako pierwszy środek transportu miejskiego na trasie Gdańsk - Sopot omnibus konny